30-03-2012.’ Φόρουμ Ελαιοπαραγωγικών Περιφερειών της ΕΕ με’ σημαντική βαρύτητα.
Με απουσία των Περιφερειών’ Κρήτης και’ Πελοποννήσου!
Η δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Φόρουμ ’ Ελαιοπαραγωγικών Περιφερειών αποτέλεσε το αντικείμενο συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 7 Μαρτίου με πρωτοβουλία της Περιφέρειας της Ανδαλουσίας Ισπανίας.
Σαν βασική αποστολή αυτού του Φόρουμ, τέθηκε η προάσπιση των στρατηγικών’ συμφερόντων της ελαιοκομίας και η ανάπτυξη των ελαιοκομικών περιοχών των Περιφερειών που συμμετέχουν.
Στο Φόρουμ προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν’ σχεδόν όλες οι ελαιοπαραγωγικές Περιφέρειες της Ευρώπης μεταξύ των όποιων και η Κρήτη, ’ η οποία όμως, τελικά, άγνωστο γιατί, ’ ’ δεν συμμετείχε,’ όπως δεν συμμετείχε και η Περιφέρεια της Πελοποννήσου επισύροντας αρκετά δυσμενή σχόλια του Πελοποννησιακού τύπου.
Έτσι, η Ελλάδα τελικά εκπροσωπήθηκε απο την Περιφέρεια Στέρεας Ελλάδας η οποία όμως παράγει κατά βάση βρώσιμες ελιές.’
Πάντως το Φόρουμ αυτό,’ το όποιο’ έχει τεράστια’ σημασία, ’ είναι ανοιχτό για προσχωρήσεις και αυτό θα πρέπει να ληφθεί’ σοβαρά υπόψη ’ απο τις’ βασικές ελαιοπαραγωγικές Περιφέρειες της’ Κρήτης’ και Πελοποννήσου .
Οι Περιφέρειες που τελικά συμμετείχαν στην συνάντηση ήταν: Ανδαλουσίας και Καταλονίας (Ισπανία), Ντουμπρόβνικ-Νερέτβα και Ιστρια (Κροατία), Κορσικής, Λανγκεντόκ -Ρουσιγιόν,’ Προβανς -Κυανής Ακτής- Άλπεων’ και’ Ροδανού-Άλπεων (Γαλλία), Στερεάς Ελλάδας (Ελλάδα), και Εμίλια Ρομάνα, Απουλία και Τοσκάνη (Ιταλία) .
’ Σύμφωνα με την Περιφέρεια της Ανδαλουσίας και την Σύμβουλο Γεωργίας κύρια Clara Aguilar η οποία προήδρευσε της συνάντησης,’ κύρια αποστολή’ ’ του’ Φόρουμ,, θα είναι ’ ο’ επηρεασμός των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επηρεάζουν τον ελαιοκομικό τομέα με προτάσεις που θα αφορούν τα βασικά προβλήματα της Ευρωπαϊκής Ελαιοκομίας όπως:
- Η προώθηση κοινών’ στρατηγικών μεταξύ των Κυβερνήσεων, του ιδιωτικού τομέα και των καταναλωτών, σε ότι αφορά ’ την αποδοτικότητα, την ανταγωνιστικότητα, την βιωσιμότητα,’ την ποιότητα και την εμπορία.
Η δημιουργία παρατηρητηρίου ’ τιμών και κόστους σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, ως βάση’ αναφοράς για την’ ενεργοποίηση των ρυθμιστικών μηχανισμών (π.χ. της Αποθεματοποίησης)’ και’ την πρόγνωση των κρίσεων.
-Ο συντονισμός των ’ δραστηριοτήτων’ στα αντικείμενα του μάρκετινγκ και’ της προβολής, με στόχο την’ ανάδειξη’ του ελαιόλαδου ως υγιεινού προϊόντος.
-Η υπεράσπιση ’ του ’ μοντέλου των άμεσων ενισχύσεων με κριτήριο την παραγωγή και όχι την επιφάνεια, στα πλαίσια της (ΚΑΠ).
\
- Η ’ υποστήριξη των’ οργανώσεων των παραγωγών, στην διαπραγματευτική τους θέση απέναντι στα μεγάλα καταστήματα διανομής .
’ ’
-Η δημιουργία’ συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ’ παρόμοιων με εκείνα που υπάρχουν σε άλλες περιοχές που αντιμετωπίζουν διαρθρωτικές δυσκολίες