Περίεργες’ φθηνές προσφορές ελαιολάδου!
Ισπανικές ’ Οργανώσεις ’ Καταγγέλουν ’ Πολυκαταστήματα
Οι προσφορές ελαιολάδου σε φθηνές τιμές, πολύ κάτω του κόστους, αλλά και οι διαφημίσεις άλλων προϊόντων και υπηρεσιών με το όνομα του ελαιολάδου, φαίνεται ότι έχουν πάρει τεράστιες διαστάσεις σε διάφορες χώρες και ιδιαίτερα στην Ισπανία αλλά και στην Ελλάδα.
’ Αγροτικές Οργανώσεις στην Ισπανία αλλά και πρόσφατα στην Μεσσηνία προβαίνουν τελευταία σε έντονες’ διαμαρτυρίες εναντίον ’ συγκεκριμένων αλυσίδων και απαιτούν ελέγχους.
’ Στην Ισπανία, η’ COAG (Συντονιστική Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Οργανώσεων ) και η UPA (Ένωση Μικρών Αγροτών) ’ καταγγέλλουν’ την αλυσίδα Carrefour’ για’ πώληση ελαιολάδου’ λευκής ετικέτας (δηλαδή με το’ όνομα της αλυσίδας)’ σε τιμές’ κάτω του κόστους.
’ Οι Νομικές υπηρεσίες’ της’ COAG’ κατήγγειλαν την αλυσίδα’ στις αρμόδιες αρχές Προστασίας των Καταναλωτών των Περιφερειών της’ ’ Ανδαλουσίας, της Αραγωνίας, της Καστίλια λα Μαντσα, της’ Καταλωνίας, και της Μούρτσιας, επισυνάπτοντας διαφημιστικό’ Φυλλάδιο της’ αλυσίδας Carrefour στου οποίου την πρόσοψη’ προβάλλεται ’ ελαιόλαδο «έξτρα παρθένο» και’ ελαιόλαδο «έξτρα παρθένο φρουτώδες" με το σήμα Carrefour, του οποίου η τελική τιμή λιανικής πώλησης είναι 1,76 € ανά λίτρο.
Με την καταγγελία της η Οργάνωση’ ζητά επισταμένους ελέγχους της γνησιότητας του προϊόντος’ αφου όπως ’ επισημαίνει’ η μέση τιμή ελαιολάδου τον τελευταίο χρόνο ουδέποτε έφθασε κάτω από το επίπεδο που έχει η προσφορά και’ ότι’ μια τέτοια πώληση είτε γίνεται με’ ζημία, είτε’ υποκρύπτει κάποια άπατη.
’ Επιπλέον,’ η Οργάνωση επισημαίνει ότι τέτοιες προσφορές προκαλούν «μπανανοποίηση» και’ «ευτελισμό» της εικόνας του ελαιολάδου στους καταναλωτές οι οποίοι θα χάσουν την εμπιστοσύνη τους για την πραγματική αξία του.
Στο ίδιο πνεύμα, η UPA (Ένωση Μικρών Αγροτών) στην Ανδαλουσία’ ανακοίνωσε ότι καταγγέλλει την’ Carrefour στο Υπουργείο’ Εμπορίου για «καταχρηστική πολιτική»’ και’ μάλιστα "επαναλαμβανόμενη" η οποία ευτελίζει την εικόνα του προϊόντος’ και επί πλέον αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό ενάντια στα συμφέροντα των ελαιόλαδων’ των ’ επώνυμων « εμπορικών σημάτων»
Η ’ UPA ’ σημειώνει ότι η ’ Carrefour χρησιμοποιεί ’ το ελαιόλαδο σαν ρεκλάμα σε μια προσφορά’ δύο φιαλών των πέντε λίτρων με’ έκπτωση 70%’ στην δεύτερη (βλέπε Φώτο)’ όποτε η τιμή’ ανά λίτρο φθίνει στα ’ 1,75€, τιμή πολύ κάτω της μέσης’ τιμής που είχε πληρωθεί’ στον παράγωγο’ το παρελθόν έτος.’ ’ ’ ’