Ο ρόλος του τηλεοπτικού spot “Peeerdona”!
Γράφει ο Ν.Μιχελάκης*
Ενώ στην Ελλάδα, η εφαρμογή του μέτρου των επώνυμων, μη ξαναγεμιζόμενων φιαλών στην εστίαση, δεν φαίνεται να προχωρεί όσο θα έπρεπε, στην Ισπανία, ήδη προσχωρούν σε δράσεις προβολής του στο καταναλωτικό κοινο με στόχο αυτό να απαιτεί την εφαρμογή του.
Η Επαγγελματική Ελαιολαδου Ισπανίας, μετά από την διενέργεια σχετικής έρευνας από την οποια διαπιστώθηκε ότι υπήρχε μεγάλη αγνοία του καταναλωτικού κοινού για την ύπαρξη του μέτρου προχώρησε στην πραγματοποίηση της ενημερωτικής εκστρατείας “Peeerdona” με τηλεοπτικά spots που παρουσίαζαν οι πολύ γνωστοί ηθοποιοί Diego Guerrero και Mikel Lopez.
Τα αποτελέσματα της εκστρατείας αυτής μετά ένα χρόνο, όπως παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη τύπου υπήρξαν θεαματικά και έδειξαν ότι:
-Το 87,9% των επιχειρήσεων εστίασης που εξετάστηκαν (1.769) είχε συμμορφωθεί και πρόσφερε ελαιόλαδο σε συσκευασίες σύμφωνες με τις διατάξεις.
-Το 78% των καταναλωτών που εξετάστηκαν βαθμολόγησαν το μετρό με βαθμό 8,11 (με άριστα το 10) και δήλωσαν ότι συμφωνούν με την εφαρμογή του.
-Το 57% των επιχειρήσεων εστίασης δήλωσαν ότι είναι πλήρως ικανοποιημένες από την εφαρμογή του μέτρου.
-Το 72,2% των καταναλωτών δήλωσαν ότι εξετάζουν τον τύπο της συσκευασίας που τους προσφέρεται και το 68,6 % από αυτούς δήλωσαν ότι ζητούν επιμόνως η συσκευασία αυτή να είναι η κατάλληλη
-Το 53,4 % των επιχειρήσεων εστίασης δήλωσε ότι η εκστρατεία “Peeerdona” προώθησε την χρήση των συσκευασιών.
Το τηλεοπτικό spot, με την ηθοποιό Mikel Lopez, δείχνει την ηθοποιό με μια παρέα σε εστιατόριο όπου ο σερβιτόρος μόλις φέρνει την παραγγελία και ακολουθεί ο εξης διάλογος.:
Ο διάλογος του τηλεοπτικού spot Peeerdona!
-Σερβιτόρος: Το carpacho σας κυρία!
(carpacho=πιάτο με νωπό κρέας η ψάρι που απαιτεί προσθήκη ελαιολάδου)
-Κυρία: Μπορείτε να μου φέρετε το ελαιόλαδο παρακαλώ;
(Ο σερβιτόρος φέρνει φιάλη χωρίς σωστή συσκευασία και ετικέτα)
-Κύρια: Συγνώωωμη!!! Ένα κόσμημα της γαστρονομίας μας, που δίνει ζωή σε όλες τις συνταγές, τόσο παρθένο, τόσο "έξτρα", τόσο "ελιά" και δεν έχει την κατάλληλη συσκευασία και σήμανση που να εγγυάται την αυθεντικότητα και την ποιότητα του; Θα τρελαθώ! Τώρα μάλιστα!
Στην συνέχεια το spot εμφανίζει το παρακάτω γραπτό μήνυμα :
"Σε ταβέρνες και εστιατόρια ζητάτε πάντα ελαιόλαδα με τη σωστή σήμανση και συσκευασία
*Ο Νίκος Μιχελάκης ειναι Δρ. Γεωπόνος, πρώην Δ/ντης του Ινστιτούτου Ελιάς Χανίων και Επιστ. Σύμβουλος του ΣΕΔΗΚ. Τα κείμενα των άρθρων του εκφράζουν προσωπικές του απόψεις και δεν απηχούν κατά ανάγκη τις απόψεις του ΣΕΔΗΚ. Μπορούν να αναδημοσιευτούν μονό μετά απο άδεια του ίδιου. (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)