Επιπτώσεις της σύμπραξης των Ελαιοκομικών κολοσσών Ισπανίας
Αμφίβολη η επιτυχία της κατά τους πολλούς Ισπανούς, αλλά με σημαντικά μηνύματα για την Ελλάδα και την Κρήτη!
Αμφίβολη η επιτυχία της κατά τους πολλούς Ισπανούς, αλλά με σημαντικά μηνύματα για την Ελλάδα και την Κρήτη!

Επομένως ο ολιγοπωλιακός αυτός ρόλος της, που οπωσδήποτε είναι ασύμβατος με όσα περί ανταγωνισμού ευαγγελίζεται η ΕΕ, ασφαλώς θα είναι αρνητικός και για τις άλλες επιχειρήσεις του τομέα, αλλά και για τους παραγωγούς και καταναλωτές.
Ωστόσο η ύπαρξη στο εσωτερικό του νέου Ομίλου μεγάλων αποκεφαλαιοποιημένων Ισπανικών Τραπεζών εγκυμονεί επιχειρηματικούς κινδύνους, ενώ η προφανής σχέση της με την τα ελαιόλαδα των περιοχών της Ηojiblanca, που είναι άνω του 60% (απλά) Παρθένα, είναι φανερό ότι εγκυμονεί κινδύνους για ανορθόδοξες και παράτυπες πρακτικές.
Στα πλαίσια αυτά δεν είναι αφύσικα τα ευρήματα ευρείας δημοσκόπησης με ερωτηματολόγια που έγινε πρόσφατα στην Ισπανία για νέο εγχείρημα απο τα οποία προκύπτει ότι, το 52% των ερωτηθέντων αμφιβάλλει ότι η σύμπραξη θα έχει μέλλον , ενώ το 48% εκτιμά ότι η σύμπραξη θα είναι θετική για την ελαιοκομία της Ισπανίας.
Η επιζήμια Ελληνική πολυτέλεια
Οπωσδήποτε η συγχώνευση των δυο κολοσσών, που φθάνει στα όρια της υπερβολής, στέλνει στην Ελλάδα και την Κρήτη μηνύματα κρίσιμης σημασίας.
Πρώτον, ότι αποτελεί πολύ επιζήμια και επικίνδυνη πολυτέλεια ο ελληνικός κατακερματισμός της προσφοράς χύμα. Η ύπαρξη μόνο στην Κρήτη 650 πωλητών για το χύμα, αυτούς που εξυπηρετεί τελικά είναι μόνο οι λίγοι μεγάλοι αγοραστές που εύκολα βρίσκουν μέσα σε αυτούς, κάποιους να ενδώσουν στις χαμηλές τιμές που αυτοί προσφέρουν!
Δεύτερο , ότι οι 82 νόμιμοι Τυποποίησες της Κρήτης που στην πλειοψηφία τους είναι πολύ μικροί, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν στον διεθνή ανταγωνισμό τις επιχειρήσεις κολοσσούς, γίγαντες και μαμούθ που κάθε τόσο δημιουργούνται γύρω τους.
Τρίτο, ότι Πολιτεία, Φορείς και Παραγωγικός κόσμος πρέπει καθένας απο την πλευρά του να προχωρήσουν σε άμεσες ενέργειες για αναδιοργάνωση της αγοράς με στόχο την συγκέντρωση της προσφοράς.